Arbeidsklær

Med Logo
You are here:

Arbeidsklær er klær spesielt egnet til å bruke av ansatte når de er på jobb. De gjør at arbeidstakerne gir et enhetlig inntrykk når de møter kunder. Bruken av arbeidsklær varierer mellom bransjer, for noen er det krav med arbeidsklær men ikke for alle.

Arbeidsklær

For å gjøre arbeidstakernes tilhørighet til firmaet ekstra tydelig kan det være en god idé å plassere logo og eventuelt navn på arbeidsklærne. Logo på arbeidsklær ikke bare styrker varemerket til firmaet, det styrker også samhørigheten mellom de ansatte. For kunder er det ekstra tydelig hvem som jobber her og hvem som er kunde, og det blir enkelt å ta kontakt hvis man har spørsmål.

I jobber hvor representanter for en bedrift kommer hjem til kundene, for eksempel håndverkere eller pleiepersonell, gir arbeidsklær trygghet. Det går klart å se hvem som er fra firmaet, og det føles bedre å slippe inn de i sitt private hjem.

Logo på arbeidsklær

For å få utnyttet eksponeringspotesialen i arbeidsklær bør det settes logo på. Selebukser kan ha stor logo på baksiden eller på beinet som tydelig viser firmanavnet, noe som eksponerer varemerket for mange mennesker hver dag. Yttertøy kan også være en god eksponeringsflate for logo eller varemerke, og være godt egnet for eksempel for en selger som besøker potensielle kunder ute.

Jakker kan være mangt og mye, fra jakker egnet til å ha på seg til og fra jobb til jakker i sportsmaterialer som gir en annen eksponering og sender ut andre signaler. Jakker i funksjonsstoff kan være arbeidsklær, men de kan også være noe som blir brukt i sportssammenhenger. Hvis et firma ønsker å profilere seg med en sportsprofil ved sportsevent kan det være kjekt hvis de ansatte ved arrangementet har sportsjakker som arbeidsklær ved dette eventet. De ansatte vil sannsynligvis bruke plaggene etterpå på gymmen og i spor, noe som gir ekstra eksponering over tid.